Er zijn voldoende Bentleys Arnage in omloop, die (relatief) betaalbaar zijn. Wie genoegen neemt met normaal cruisen, heeft aan een Green Label of aan een Red Label al een heerlijke auto. Bovendien zijn deze versies inmiddels bijtellingsvriendelijk. Wie wil stampen, gaat voor de Arnage T. Deze profiteert tevens van de vele verbeteringen die Bentley onder VW-regie heeft doorgevoerd. Wat geldt voor de Rolls-Royce Silver Seraph, geldt ook voor de Bentley Arnage: houd rekening met hoge onderhouds- en brandstofkosten. In de wegenbelasting zit de Bentley zelfs nog drie categorieën hoger dan de Rolls-Royce.

Carrosserie
De carrosserie van de Bentley Arnage uit de eerste bouwjaren is gelijk aan die van de Rolls-Royce Silver Seraph. Later werden er extra verstevigingen in de constructie aangebracht. Roest rond de sierlijsten is ook nu een aandachtspunt. Bij auto’s met een hogere kilometerstand, die voor een verhoudingsgewijs lage prijs worden aangeboden, bestaat het gevaar van roestvorming op verborgen plaatsen. Berucht is de aansluiting van de binnenschermen op het schutbord, als gevolg van een slechte afsluiting bij de wielkuipen.
Techniek
De Arnage werd onder VW-auspiciën verder doorontwikkeld. Voor de 6,75-liter V8 geldt dat hij steeds werd gemodificeerd om aan de laatste emissie-eisen te kunnen voldoen. Ook het vermogen ging omhoog. Aandachtspunten zijn de koppakking en de nokkenassen. Als gevolg van de programmatuur van het motormanagement, bestaat het gevaar dat bij een hogere kilometerstand de nokkenassen overmatige slijtage gaan vertonen. Een reparatie is zeer kostbaar. Vergeleken met de Rolls-Royce Silver Seraph kent de Arnage soortgelijke elektronische storingen.
Onderdelen
Opnieuw geldt: alles is leverbaar, maar houd rekening met gepeperde prijzen.
Aandachtspunten
- Silentblocs wielophanging.
- Koppakking en nokkenassen.
- Elektronische storingen.