De op de door Pininfarina geretoucheerde Jaguar XJ Series 3 gebaseerde Daimler Double Six bleef gedurende 13 jaar in productie. In deze periode heeft hij zowel het British Leyland-tijdperk als de onafhankelijke periode onder leiding van John Egan (vanaf 1984) en de overname van Jaguar door Ford in 1989 overleefd. Met name de uitrusting van de Daimler-versie verschilde ten opzichte van de standaard Jaguar XJ12: je kreeg de full options-versie mét nog wat extra opties. De Daimler is herkenbaar aan de grille en de houder van de kentekenverlichting, die beide geribbeld zijn.

Carrosserie
Wat voor de Jaguar XJ-C geldt, geldt ook voor de Daimler Double Six: er is een aantal belangrijke aandachtspunten. Waar extra goed naar gekeken moet worden, is de omlijsting van de voorruit. Onder het raamrubber blijft regenwater staan, waardoor roest eerder optreedt. Ook bumpers moeten goed bekeken worden. De verchroomde bovenlijst is erg roestgevoelig. Vroege S3’s staan niet bekend om hun geweldige bouwkwaliteit, maar dat verbeterde met de jaren. Gezien de auto toch niet in aanmerking komt voor vrijstelling van de wegenbelasting, is het des te aantrekkelijk om op zoek te gaan naar een latere Double Six.
Techniek
De Double Six op de foto’s heeft dik twee ton op de klok staan, maar maakt in elk opzicht een zeer gezonde indruk. Goed onderhoud is van groot belang, wie niet beknibbelt op de conditie van de V12, hoeft zich de eerste vijf ton geen zorgen te maken over revisiekosten. Houd wel het koelsysteem scherp in de gaten, door oververhitting kunnen de klepzittingen los raken. De versnellingsbak is net als de motor bulletproof. Controleer ten slotte de werking van alle elektrische componenten en bekijk het onderstel goed. Rubbers, lagerbussen en lagers hebben een hoog gewicht te dragen.
Onderdelen
Wanneer een Daimler Double Six in een gezonde conditie verkeert, is het geen probleem om hem goed rijdend te houden. De verkrijgbaarheid van onderdelen vormt geen enkel probleem. Houd wel rekening met gepeperde rekeningen, verhoudingsgewijs is het onderhoud van een V12 een stukje duurder dan dat van een zes-in-lijn.
Aandachtspunten
- Roest in raamstijlen voor.
- Losgeraakte klepzittingen door oververhitting.
- Werking van elektrische onderdelen.