Een goede Dodge Charger vinden is niet zo’n probleem, maar dan moet je wel bereid zijn fors in de buidel te tasten. Voor de versie met de 440-motor liggen de vraagprijzen tussen de 50.000 en 100.000 euro. Wie per se een Charger met een Hemi-motor wil, moet zelfs meer dan twee ton neertellen.

Carrosserie
Door de sterk gestegen prijzen hebben veel bedrijven zich op de restauratie van de Dodge Charger gestort. Daaronder zijn helaas ook minder bonafide ‘restaurateurs’, die bekwamer zijn met het plamuurmes dan met het lasapparaat. Ook al ziet een auto er nog zo fraai uit, wees hier bedacht op, want het is duurder om een dichtgeplamuurde auto opnieuw te restaureren dan om een ‘eerlijke’ auto meteen goed aan te pakken.
Techniek
Weliswaar levert de Charger R/T een heel fors vermogen, maar dat komt natuurlijk ook uit een gigantisch blok. Over het mechanische deel van de motor zouden wij ons dan ook niet al te veel zorgen maken. Let wel op overmatige slijtage van de verschillende onderdelen van de wielophanging en uiteraard op olielekkage van de motor en de versnellingsbak. Daarnaast is het voor de waarde van de auto belangrijk dat de chassis- en het motornummer ‘matching’ zijn.
Onderdelen
Bij specialisten in Amerikaanse auto’s zijn nog veel originele onderdelen voor de motor en het onderstel verkrijgbaar. Van niet meer leverbare originele onderdelen bestaan veelal replica’s.
Aandachtspunten
- Roest of plamuur aan spatborden, wagenbodem, kofferruimte en wielkasten.
- Olieverlies van motor en versnellingsbak.
- Slijtage onderstelcomponenten.