De Sport Spider was bijzonder populair, maar de 124 Sport Coupé, die in 1967 samen met de Fiat Dino werd geïntroduceerd, is al bijna vergeten. Fiat wijzigde het front al in 1969 en veranderde drie jaar later het ontwerp opnieuw. Het originele ontwerp van Mario Boano is van een tijdloze schoonheid. In combinatie met de beroemde Twin Cam-motor is het onbegrijpelijk waarom deze zeldzame coupé voor spotpijzen wordt aangeboden.

Carrosserie
De voorkant van de coupé van de eerste serie is vrijwel identiek aan die van de Fiat 124 Sport Spider. Daardoor is het minder erg als er aan de voorkant iets moet worden hersteld. Zoals alle Italiaanse auto’s uit de late jaren zestig gaat de Fiat 124 bij regelmatig contact met regen al snel roesten.
Techniek
De Twin Cam-viercilinder was revolutionair, omdat hij weinig onderhoud vergde. Zo kun je de kleppen afstellen zonder dat je de nokkenassen uit hun lagers hoeft te halen. Ook de tandriemaandrijving was minder onderhoudsgevoelig dan de duplexketting die toen gebruikelijk was. Hij moet alleen regelmatig vervangen worden. Onderdelen van het onderstel en de transmissie zijn wel makkelijk te krijgen en te monteren.
Onderdelen
Bij technische componenten kun je gebruik maken van de onderdelen van de Spider, maar het is heel moeilijk om aan specifieke onderdelen voor de Coupé te komen. Veel van deze auto’s werden vroeger gebruikt als donorauto voor een Spider, en dus zijn er geen donorauto’s meer. Imitatieplaatwerk voor een acceptabele prijs zijn niet mogelijk.
Aandachtspunten
- Achter het neus begint de ellende: specifiele plaatdelen voor de Coupé zijn er niet meer.
- Voor versleten onderdelen aan het interieur zijn evenmin vervangende exemplaren beschikbaar.
- De originele 1,4-liter motor is vaak vervangen door een veel grotere motor.