De 15M RS werd maar een paar jaar gebouwd. Het topmodel van de P6-reeks profiteerde van het rijpingsproces dat de Taunus in voorgaande jaren had ondergaan. In 1968 was de techniek al wel verouderd en zodoende werd de Rallye Sport-belofte niet waargemaakt. Tegenwoordig voegt de sportieve uitvoering alleen maar heel veel leuks toe.

Carrosserie
Net als bij de meeste van zijn tijdgenoten, heeft de Taunus P6 last van roestvorming rond de spatborden en bij de bovenste montagepunten van de veerpoten in de binnenschermen. De plaat onder de voorruit roest door op de buitenste hoeken, ter hoogte van de A-stijlen. Ook de A-stijlen zelf, de wielkuipen, de gehele dorpels en de onderrand van de portieren zijn vaak door roest aangetast.
Techniek
Voor de RS-versie gebruikte Ford-techniek uit andere seriemodellen. Voor de betrouwbaarheid is dat positief. De besturing kan de nodige speling vertonen. De motor, de transmissie en de schokdempers achter lekken vaak een drupje olie. Let bij de banden en de wielen op het juiste formaat.
Onderdelen
Het aanbod van P6-onderdelen is groter dan de vraag. Ook dat is positief nieuws, want onderdelen zijn goedkoop. Afgezien van een enkel plaatdeel zijn de meeste componenten probleemloos te vinden. Adressen van specialisten zijn bekend bij de verenigingen.
Aandachtspunten
- Roestvorming rond de A-stijlen. Overal waar regenwater kan komen (ook van de banden), moet goed gekeken worden.
- Buitenste hoeken achter, alsmede de montagepunten van de schokdempers achter.
- De dorpels zijn over de gehele lengte gevoelig voor roest. Bekijk ook de portieren langs de onderrand.