De Honda S600 is een zeer zeldzame auto. Wie zo’n auto wil hebben, moet ook eens kijken naar de krachtigere S800. Hij heeft meer vermogen en een achteras die veel stabieler is, bovendien is hij iets minder zeldzaam. De S600 is flink onderschat: de vakpers was destijds lyrisch over deze auto.

Carrosserie
Het chassis en de carrosserie kunnen van elkaar worden gescheiden, waardoor restauratie veel makkelijker is. Er zijn weinig holle ruimten. Aan het voorste deel van de auto roesten vooral de luchtkanalen en het voorste deel van de dorpels, waar de schermen overheen vallen. Hier kan water zich makkelijk een weg vinden. Ook roestgevoelig: de onderkant van de portieren, de wielkasten achter, de onderste hoeken van de achterschermen en soms de felsranden van de motorkap. Je zult merken dat de S600 extreem goed is afgewerkt, bovendien is hij deels verzinkt.
Techniek
De journalisten die in de jaren zestig als eerste met de S600 reden, dachten dat de motor niet lang mee zou gaan. Maar hij is verrassend betrouwbaar en duurzaam. Alleen is het kostbaar om hem te onderhouden. De compressieverhouding mag niet onder de 9 : 1 komen. Soms breekt de poelie van de V-snaar op de krukas af. De as van de stroomverdeler kan slijtage vertonen. Onderstel en remmen zijn probleemloos. De synchronisatie van de tweede versnelling is het enige zwakke punt van de versnellingsbak.
Onderdelen
De situatie is niet hopeloos, want Honda heeft nog lange tijd onderdelen gemaakt. Verder is de club van liefhebbers klein, maar zeer betrokken. Maar verwacht geen wonderen. Vooral plaatwerk is moeilijk te krijgen. De onderdelenprijzen zijn hoog.
Zwakke punten
- De vertanding van de krukas voor de poelie van de V-snaar is te zwak.
- Waar de voorschermen over de dorpels liggen, blijft water achter.
- De onderste hoeken van de achterschermen en aansluiting met de laadvloer zijn roestgevoelig.