De Lancia Kappa is een zeer betrouwbare auto, beter dan je zou vermoeden en goed voor astronomisch hoge kilometerstanden. Controleer alleen wel of er niet beknibbeld is op het onderhoud. Er waren drie benzineversies en twee diesels leverbaar. Snoepje is de vijfcilinder turbo, maar voor de smallere beurs is de 2.4 LX de beste keus. De SW (StationWagon) bood betrekkelijk weinig extra ruimte, de Coupé kent een kleine schare liefhebbers. Goede afwerking en op de rem- en brandstofleidingen na ongevoelig voor roest.

Carrosserie
Na twintig jaar is duidelijk te merken dat de bouwkwaliteit dik in orde was. Dankzij de verzinkte carrosserie is roest geen issue. In uiterste gevallen kan corrosie ontstaan aan de dwarsbalk onder de motor, aan de achterasdrager en aan de rem- en brandstofleidingen.
Techniek
De motor is betrouwbaar, mits goed onderhouden. De nokkenasversteller vormt een bekend onderwerp van vervanging. Vervanging van de distributieriem is duur en moet aantoonbaar zijn. De elektronica is full proof, het onderstel lijdt onder slijtende draagarmrubbers.
Onderdelen
De Kappa is ten dele een Fiat, dus de technische onderdelen moeten verkrijgbaar zijn. Er zal zeker schaarste zijn in sommige plaat- en interieurdelen.
Aandachtspunten
- Distributieriem en nokkenasversteller
- Werking van alle elektrische componenten (hoewel betrouwbaar)
- Draagarmrubbers