De NSU 1200 TT is een relatief probleemloze, onderhoudsvriendelijke klassieker. Heel ernstige, kostbare problemen kent deze auto eigenlijk niet. Ongerestaureerde topexemplaren zijn een zeldzaamheid en dus duur.

Carrosserie
Let op roest aan de dorpels en de kofferruimte, met name in de buurt van de aldaar ondergebrachte brandstoftank. Controleer of eventuele plaatwerkreparaties professioneel zijn uitgevoerd.
Techniek
Check de motor op olielekkage. Een hoog olieverbruik duidt op lekkende klepsteelafdichtingen. De techniek is gemakkelijk toegankelijk en daardoor onderhoudsvriendelijk. Het vervangen van de koppeling hoeft niet langer dan een halfuur te duren. Een al te vage versnellingsbakbediening is meestal terug te voeren op een versleten of niet goed vastzittend bedieningsmechanisme.
Onderdelen
Veel technische onderdelen zijn nog verkrijgbaar, zeker bij Duitse specialisten. Koplampunits, plaatwerkdelen en spullen voor het interieur zijn lastiger te vinden.
Aandachtspunten
- Roest aan de dorpels en in de kofferruimte, vooral rondom de tank.
- Versleten klepsteelafdichtingen.
- Werkt de versnellingsbak naar behoren?