Een in goede staat en vooral originele staat verkerende TR6 zoals dit uit de VS geïmporteerde exemplaar is een zeldzaamheid. Er zit veel kaf tussen het koren. Het is vooral zaak om te letten op amateuristisch gerepareerde schades. Ook de eeuwige plaaggeest – de roestduivel – zet zijn tanden nog weleens in deze Britse sportwagen. Wat de techniek betreft, zijn eventueel olieverlies en in slechte staat verkerende carburateurs de belangrijkste pijnpunten. Af en toe kan ook de mechanische brandstofpomp voor problemen zorgen.

Carrosserie
Behalve de voorspatborden en de A-stijlen moeten ook de dorpels inclusief het aansluitende gedeelte van de bodemplaat worden onderworpen aan een nadere inspectie. Roest kan ook te vinden zijn op de bevestigingspunten van de gordels en in de bagageruimte. Daarnaast is het zaak om het chassis op beschadigingen en vervorming te controleren, net als het schutbord.
Techniek
De techniek van de Triumph TR6 staat als robuust te boek, maar zoals veel motoren uit Groot-Brittannië verliest ook de zes-in-lijn van de TR6 soms wat olie. Ook kunnen er problemen ontstaan door een bovengemiddelde speling op de krukas, wat tot uiting komt in een slecht aangrijpen van de koppeling. In het ergste geval kan dit tot motorschade leiden. Bij de twee carburateurs zit soms wat speling op de stangen en de smoorklepassen, wat zorgt voor trage reacties op het gaspedaal en een ongelijkmatige stationaire loop. Het afstellen van de carburateur is een lastige klus.
Onderdelen
Vervangende onderdelen vinden voor de TR6 is een fluitje van een cent. Bij goedkope onderdelen moet je echter op je hoede zijn, met name als het carrosseriedelen betreft. Voor handige tips en het kopen van vervangende onderdelen kan het ook handig zijn om een kijkje te nemen op TR Drivers Club en TR Club Holland.
Aandachtspunten
- Roest aan de voorspatborden, de A-stijlen en het chassis.
- Beschadiging en vervorming van het chassis, amateuristisch gerepareerde schade.
- Speling op smoorklepassen en carburateurstangen.