- LandItalië
- Periode1962 - 1967
- CarrosserieSedan
- Cilinderinhoud1570 cm3
- Topsnelheid165 km/h
- Vermogen92 pk
- Koppel123 Nm
De auto
Het belangrijkste doelwit van de in 1962 geïntroduceerde Alfa Romeo Giulia is de sportieve huisvader. De Giulia is met verschillende motoren leverbaar, allemaal met een dubbele bovenliggende nokkenas en een relatief hoog vermogen. De 1290 cc-motor in de Alfa Romeo Giulia 1300 levert 87 pk, de krachtigste 1600 schopt het tot 112 pk. In 1974 krijgt de Giulia een facelift. Twee jaar later verschijnt de Giulia Nuova Diesel, met een 55 pk sterke 1,8-liter dieselmotor van Perkins.
Reportage
De TS-versie van de Borgward Isabella was gemaakt voor de sportieve automobilist. Toen de productie van de auto gestaakt werd, nam de Alfa Romeo Giulia het sportieve stokje naadloos over.
Lees verderSpecificaties Alfa Romeo Giulia TI
Carrosserie
- Zelfdragende carrosserie van staal, vier portieren
- V: dubbele draagarmen, schroefveren, telescoopdempers, stabilisator
- A: starre as, in lengterichting geplaatste draagarmen, schroefveren, telescoopdempers, stabilisator
- Kogelkringloopbesturing
- Remmen: tot 1963 rondom trommels, daarna v/a: schijven
- Banden v/a: 155-15
- Stalen wielen: 4 x 15
Techniek
- L/B/H: 4140 / 1560 / 1430 mm
- Wielbasis: 2510 mm
- Spoorbreedte v/a: 1310 / 1270 mm
- Leeggewicht: 1060 kg
- Max. toelaatbaar gewicht: 1540 kg
- Tankinhoud: 46 l
- Gebouwd van 1962 tot 1967
- Productieaantal: 71.148 (Giulia TI)
Prestaties
- Acceleratie 0-100 km/h in 14,0 sec.
- Topsnelheid: 165 km/h
- Verbruik: 10,4 l/100 km (1 : 9,6)