- LandItalië
- Periode1960 - 1962
- CarrosserieCoupé
- Cilinderinhoud1290 cm3
- Topsnelheid200 km/h
- Vermogen100 pk
- Koppel113 Nm
De auto
Voor Alfa Romeo was de Giulietta het begin van een nieuw tijdperk. Een nieuw ontwikkeld platform vormde de basis van een groot aantal varianten: tussen 1954 en 1964 werden meer dan dertig verschillende versies gebouwd. Tegenwoordig kan een Giulietta al voor een betrekkelijk lage prijs worden aangeschaft, maar dat geldt niet voor de zeldzame Zagato’s.
Reportage
Ondanks zijn kleine 1,3-liter viercilinder was de Alfa Romeo Giulietta Sprint Zagato de schrik van menig krachtige sportwagen. Zijn lichtgewicht constructie en zeer doordachte stroomlijn speelden hem in de kaart.
Lees verderSpecificaties Alfa Romeo Giulietta Sprint Zagato
Carrosserie
- ONDERSTEL zelfdragende aluminium carrosserie met 2 portieren
- V: dubbele driehoekige draagarmen, schroefveren, schokdempers
- A: starre as met geleide- en reactiearmen, schroefveren, schokdempers
- Remmen v/a: schijven/trommels
- Wielen v/a: 4,5 x 15
Techniek
- L/B/H: 3920 / 1540 / 1232 mm
- Wielbasis: 2248 mm
- Spoorbreedte v/a: 1292 / 1270 mm
- Leeggewicht: 770 kg
- Max. toelaatbaar gewicht: 1015 kg
- Tankinhoud: 80 liter
- Gebouwd van 1960 tot 1962, aantal: 30
Prestaties
- Acceleratie 0-100 km/h: 11,2 sec.
- Topsnelheid: 200 km/h
- Verbruik: ca. 12,5 l/100 km (1 : 8,0)