- LandDuitsland
- Periode1964 - 1965
- CarrosserieCoupé
- Cilinderinhoud697 cm3
- Topsnelheid135 km/h
- Vermogen40 pk
- Koppel51 Nm
De auto
De LS Coupé was de allerlaatste variant van de BMW 700. Hij werd van 1964 tot 1965 gebouwd in een oplage van slechts 1730 stuks. Het model waarop hij gebaseerd was – de 700 – was een succes in de tijd waarin BMW op het randje van de afgrond balanceerde.
Reportage
U kent het Amerikaanse gezegde ongetwijfeld: “There's no substitute for cubic inches.” O nee? In dit verhaal kun je al je lol op met 598 cc! Dat was in de jaren zestig voldoende voor een grote grijns op je gezicht. En nog steeds, hebben we proefondervindelijk kunnen vaststellen.
Lees verderKoopadvies
BMW deed de techniek, Michelotti de styling. De 700 was het verkoopsucces dat BMW nodig had om te overleven en was er als tweedeurs Limousine, als coupé en als cabriolet. De LS kwam als Limousine in 1962 en als coupé in 1964. De auto was 320 mm langer, daarvan profiteerde vooral het achterste deel van de auto. Het plan was om meer ruimte te creëren voor grotere motoren. Daar kwam het nooit van, want in 1962 verscheen de Neue Klasse en de LS werd een uitloopmodel. De door Baur gebouwde LS Coupé is met afstand de meest zeldzame.
Lees verderSpecificaties BMW LS Coupé
Carrosserie
- Zelfdragende carrosserie van staal, 2 portieren
- V: onafh. oph. aan geduwde schommelassen, schroefveren, telescoopschokdempers
- A: pendelas, schroefveren met rubberen veerelementen, telescoopschokdempers
- Tandheugelbesturing
- Remmen v/a: trommels
- Banden v/a: 5.50-12
- Wielen: 3,5 x 12
Techniek
- L/B/H: 3860 / 1480 / 1300 mm
- Wielbasis: 2280 mm
- Spoorbreedte v/a: 1270 / 1200 mm
- Leeggewicht: 690 kg
- Max. toelaatbaar gewicht: 1050 kg
- Tankinhoud: 30 l
- Gebouwd van 1964 tot 1965
- Productieaantal (LS Coupé): 1730
Prestaties
- Acceleratie 0-100 km/h: 22,0 sec.
- Topsnelheid: 135 km/h
- Verbruik: 7,5 l/100 km (1 : 13,3)