- LandDuitsland
- Periode1983 - 1985
- CarrosserieHatchback
- Cilinderinhoud2792 cm3
- Topsnelheid209 km/h
- Vermogen150 pk
- Koppel216 Nm
De auto
De Ford Sierra XR4i volgt in 1983 de legendarische Capri op. Hij behield de gietijzeren 2,8-liter motor met 150 pk. De Sierra XR4i biedt ondanks zijn sportieve, coupé-achtige uitstraling een zeer comfortabele rijervaring. Dat maakt hem meer geschikt voor dynamisch cruisen dan bochten vreten op het circuit.
Reportage
Producten uit de jaren tachtig zijn gaaf. Mensen met een gettoblaster op de schouder verdienen een high five en mensen met een Audi Quattro 20V, een Ford Sierra XR4i of een Lancia Delta HF Integrale Evo II 16V onder de kont, verdienen er twee.
Lees verderKoopadvies
In dit heetgebakerde trio is de Ford Sierra XR4i zonder vierwielaandrijving of turbomotor absoluut de underdog. Maar de vlotte middenklasser heeft zeker zijn charmes. Door zijn vele kunststof heb je in de driedeurs Sierra een authentieke jarentachtigervaring. Op de techniek valt weinig aan te merken, wat ideaal is als je deze rappe tijdmachine voor dagelijks gebruik wilt inzetten.
Lees verderSpecificaties Ford Sierra XR4i
Carrosserie
- Zelfdragende carrosserie van staal, drie portieren
- V: McPherson-veerpoten, driehoekige draagarmen, telescoopschokdempers, stabilisator
- A: starre as met dwarsgeplaatse geleide-armen, schroefveren, telescoopschokdempers, stabilisator
- Remmen v/a: schijven / trommels
- Banden v/a: 195/60 R 14
- Wielen v/a: 5,5 x 14
Techniek
- L/B/H: 4459 / 1728 / 1392 mm
- Wielbasis: 2769 mm
- Spoorbreedte v/a: 1452 / 1468 mm
- Leeggewicht: 1175 kg
- Max. toelaatbaar gewicht: 1650 kg
- Gebouwd van 1983 tot 1985
- Productieaantal: 29.400
Prestaties
- Acceleratie 0-100 km/h: 8,8 sec.
- Topsnelheid: 209 km/h
- Verbruik: 13,4 l/100 km (1 : 7,5)