- LandJapan
- Periode1964 - 1966
- CarrosserieCoupé
- Cilinderinhoud606 cm3
- Topsnelheid158 km/h
- Vermogen55 pk
- Koppel51 Nm
De auto
De Honda S600 lijkt sterk op de S500 en S800. Hij was er als Roadster en als Coupé, met een hoogtoerig viercilinder motortje van 606 cc. In totaal zijn er ruim 13.000 Honda S600’s gebouwd, waarvan het overgrote merendeel (meer dan 11.000) Roadsters waren.
Reportage
U kent het Amerikaanse gezegde ongetwijfeld: “There's no substitute for cubic inches.” O nee? In dit verhaal kun je al je lol op met 598 cc! Dat was in de jaren zestig voldoende voor een grote grijns op je gezicht. En nog steeds, hebben we proefondervindelijk kunnen vaststellen.
Lees verderKoopadvies
De Honda S600 is een zeer zeldzame auto. Wie zo'n auto wil hebben, moet ook eens kijken naar de krachtigere S800. Hij heeft meer vermogen en een achteras die veel stabieler is, bovendien is hij iets minder zeldzaam. De S600 is flink onderschat: de vakpers was destijds lyrisch over deze auto.
Lees verderSpecificaties Honda S600 Coupé
Carrosserie
- Ladderchassis met semi-zelfdragende carrosserie van staal, 2 portieren en achterklep
- V: driehoekige draagarmen, torsievering, telescoopschokdempers, stabilisator
- A: getrokken geleide-armen (kettingkasten), schroefveren, telescoopschokdempers, stabilisator
- Tandheugelbesturing
- Remmen v/a: trommels
- Banden v/a: 5.20-13
- Wielen: 4,5 x 13
Techniek
- L/B/H: 3300 / 1400 / 1200 mm
- Wielbasis: 2000 mm
- Spoorbreedte v/a: 1150 / 1228 mm
- Leeggewicht: 730 kg
- Max. toelaatbaar gewicht: 950 kg
- Tankinhoud: 35 l
- Gebouwd van 1964 tot 1966
- Productieaantal: 13.084
Prestaties
- Acceleratie 0-100 km/h: 16,9 sec.
- Topsnelheid: 158 km/h
- Verbruik: 8,0 l/100 km (1 : 12,5)