- LandItalië
- Periode1963 - 1969
- CarrosserieSedan
- Cilinderinhoud4719 cm3
- Topsnelheid245 km/h
- Vermogen290 pk
- Koppel393 Nm
De auto
De Maserati Quattroporte was de eerste superdeluxe sportsedan voor de beau monde die na WO2 in Italië werd gebouwd. De techniek was grotendeels afkomstig de racerij, voor het ontwerp liet Pietro Frua zich inspireren door de lijnvoering van de zeer zeldzame 5000 GT. Tot de oorspronkelijke kopers van deze razendsnelle Berlina werden filmsterren, royalty en magnaten uit de industrie gerekend.
Reportage
Ook filmsterren, generaals, prinsen en tycoons uit de industrie willen wel eens met hun gezin op pad. Voor dergelijke uitstapjes kozen ze in de jaren zestig al gauw voor een Maserati Quattroporte.
Lees verderSpecificaties Maserati Quattroporte 4700 (1969)
Carrosserie
- Zelfdragende carrosserie van staal
- 4 portieren
- V: dubbele draagarmen, schroefveren, schokdempers, stabilisator
- A: starre as met geleide-armen, semi-elliptische bladveren, schokdempers
- Kogelkringloopbesturing
- Remmen v/a: schijven
- Banden v/a: 205 x 15
Techniek
- L/B/H: 5000 / 1720 / 1360 mm
- Wielbasis: 2750 mm
- Spoorbreedte v/a: 1390 / 1403 mm
- Leeggewicht: 1750 kg
- Max. toelaatbaar gewicht: 2200 kg
- Tankinhoud: 94 l
- Gebouwd van 1963 tot 1969
- Productieaantal: 776
Prestaties
- Acceleratie 0-100 km/h: ca. 8,0 sec.
- Topsnelheid: 245 km/h
- Verbruik: ca. 17,5 l/100 km (1 : 5,7)