- LandDuitsland
- Periode1965 - 1968
- CarrosserieTarga
- Cilinderinhoud1991 cm3
- Topsnelheid210 km/h
- Vermogen130 pk
- Koppel174 Nm
De auto
Het ontwerp van de Porsche Targa met ‘Soft Window’ verdeelt de 911-gemeenschap al jaren in twee kampen. Of ze vinden het een icoon, of juist een overbodige cabrio. De vroege Porsche 911 Targa met uitritsbare achterruit zorgt wel degelijk voor een echt cabriogevoel. Tegelijk heeft de auto een rolbeugel die in geval van onheil de inzittenden beschermt. Met deze ‘veiligheidscabrio’ namen de Porsche-ontwerpers het Italiaanse woord targa – dat schild betekent – heel letterlijk.
Reportage
Bij het horen van de naam Targa denk je al snel aan de Porsche 911 Targa. Maar er is meer. Wat dacht je van de Fiat X1/9 en de Toyota MR2?
Lees verderKoopadvies
Vroege 911's, de F-modellen (tot 1973), kampen met roestproblemen. Er zijn prachtige exemplaren te koop, maar ook 911's die veel aandacht nodig hebben. Je moet kennis van de auto hebben om het kaf van het koren te kunnen scheiden. De waarde van de 911 is de laatste jaren flink gestegen en daar willen beunhazen maar wat graag van mee profiteren. Heb je die kennis niet, vraag dan advies aan een deskundige wanneer je een 911 Targa gaat bekijken.
Lees verderSpecificaties Porsche 911 Targa
Carrosserie
- Zelfdragende carrosserie van staal, 2 portieren
- Uitneembaar dakpaneel, uitritsbare 'Soft Window'
- V: draagarmen, in lengterichting geplaatste torsieveren, stabilisator
- A: onafh. ophanging, geleide-arm, dwarsgeplaatste torsieveren, telescoopschokdempers
- Tandheugelbesturing
- Remmen v/a: schijven
- Banden: 165 R 15
- Wielen (staal): 5,5 x 15
Techniek
- L/B/H: 4163 / 1610 / 1320 mm
- Wielbasis: 2211 mm
- Spoorbreedte v/a: 1367/1339 mm
- Leeggewicht: 1080 kg
- Max. toelaatbaar gewicht: 1400 kg
- Tankinhoud: 62 l
- Gebouwd van 1965 tot 1968
- Productieaantal: 2394 (alle motorvarianten)
Prestaties
- Acceleratie 0-100 km/h: 9,1 sec.
- Topsnelheid: 210 km/h
- Verbruik: 9,6 l/100 km (1 op 10,4)