De Mercedes ‘Heckflosse’ was begin jaren zestig het symbool van het wirtschaftswunder, daarnaast was-ie en heer en meester op de linkerbaan! Maar in 1994 was de Audi RS2 Avant nóg indrukwekkender. Daarnaast hebben we aandacht voor de zwevende sensaties van Citroën, moderne voorwielaandrijvers uit de sixties en supersportieve cabrio’s van 30 jaar geleden. En dat is nog maar het begin van ons nieuwe magazine … Classic Cars 43 is nu te koop!
Drie generaties hydropneumatiek

De opwinding die de Citroën DS in 1955 teweegbracht, is door geen enkele auto meer geëvenaard. Toch maakten ook de Citroën CX (1974) en C6 (2006) de tongen los. Tijd voor een reünie van drie generaties Franse vrijdenkers met een zweverig karakter.
Power-stationwagon

De Audi RS2 is geen Audi, en dat probeert het merk niet eens te verbergen. Liefhebbers zullen op de RS2 Avant een setje Porsche-spiegels, -wielen en -knipperlichten ontdekken. Voor de minder goed ingewijden wordt de hogere komaf van deze adrenaline-Audi zelfs uitgespeld. Powered by Porsche, staat er op het kleppendeksel.
60 jaar Jaguar E-Type

De zestigste verjaardag van de Jaguar E-Type is het belangrijkste autojubileum van 2021. Maar weinig klassiekers spreken zó tot de verbeelding als dit toonbeeld van pure schoonheid en Brits technisch vernuft. Eén van de allereerste Open Two-Seaters verbleef kortstondig in Nederland. Wij gingen met deze waardevolle auto een blokje om.
Vroege voorwielaandrijvers

Herinneringen uit je jeugd worden mooier met de jaren. Terwijl je als kleine jongen met grote weerzin achter in de door ervaring getekende Fiat 128 of Simca 1100 van je ouders stapte, krijg je als veertiger uiteindelijk vanzelf een zwak voor deze auto’s.
I love 1961

Op 13 augustus 1961 werd gestart met de bouw van de Muur: Oost-Berlijn ging op slot. In de autowereld is 1961 juist een jaar van superlatieven, met grote, kleine en sportieve modellen die nog altijd beroemd zijn. De Renault 4 is daarvan misschien wel het beste voorbeeld.
Mercedes Heckflosse, pionier in veiligheid en comfort

Ruim zestig jaar na het debuut van de Mercedes Heckflosse, gaan we op pad met deze voorlopers van de E- en S-klasse. Ook al richtte de ‘kleine Heckflosse’ (W110) zich op een andere klantenkring dan de W111, onderhuids zijn de sedans nauw verwant.
American cuiser en Land Cruiser

De Plymouth Fury was ruim 50 jaar geleden radicaal vernieuwend. Tegenwoordig is het precies de Amerikaan zoals liefhebbers zich die voorstellen. Cruisen is genieten!
Ondanks zijn naam, is cruisen wel het laatste waaraan je denkt bij de Toyota Land Cruiser J4. Gelukkig is-ie net zo bikkelhard voor zichzelf als voor zijn inzittenden. Toch kan zelfs deze klassieke Japanse offroader stuk. Daarom vertellen we je precies waarop moet letten als je er eentje wilt aanschaffen.
Open sportwagens

We zien het vaak in Heel Holland Bakt. Ook al hebben de koks hetzelfde recept, soms komen er totaal verschillende baksels uit de oven. Zo’n dertig jaar geleden gebruikten Alfa Romeo, Porsche en BMW dezelfde ingrediënten voor hun open sportwagens. Maar wie was de meesterbakker?
Uiteraard ook in dit nummer van Classic Cars Magazine weer een column van Maarten van Rossem, een verrassende top 10, een vreselijke flop, een jonge klassiekerliefhebber en zijn auto, een opvallend dashboard, boeken en schaalmodellen, en een fraaie doorkijkplaat van een baanbrekende auto.
De 132 pagina’s dikke Classic Cars 43 is nu te koop!