Plaatwerk voor uw klassieker lastig leverbaar? Bij Mercedes valt dat wel mee. En nu kun je zelfs voor de exclusieve Mercedes 300 SL Gullwing weer originele merkdelen bestellen.
In 1999 werd de Mercedes 300 SL Gullwing (W198) uitgeroepen tot sportwagen van de 20ste eeuw. Tussen 1954 en 1957 werden slechts 1400 Gullwings gebouwd en inmiddels is een goed exemplaar zijn gewicht in goud waard. Maar dat weerhoudt veel van de gefortuneerde eigenaren er niet van hun exclusieve bolide in wedstrijdverband in te zetten. Bij al dat racen en rallyen gaat het er niet altijd zachtzinnig aan toe. Niet zo gek dus, dat je als Gullwing-rijder af en toe een nieuw carrosseriedeel nodig hebt.

Om in deze behoefte te kunnen voorzien, heeft Mercedes-Benz Classic een partij in de arm genomen die de productie van vitale plaatdelen heeft hervat. Binnenkort zijn die gewoon te bestellen bij de Mercedes-dealer om de hoek. Uiteraard voldoen de onderdelen aan hoge eisen en dat zie je terug in de prijs. Een origineel voorscherm mag je meenemen voor 11.900 euro, voor een achterspatbord dien je bijna 15 mille neer te tellen. Daarbij vergeleken is een achterpaneel goedkoop: 2975 euro. Benieuwd naar de prijs van de fameuze vleugeldeuren van de Gullwing? Helaas, die zitten nog niet in het hernieuwde assortiment.
